بنز E200 ؛ خودنمایی اصالت و جذابیت در خیابان‎های تهران

استاندارد


خودروهای آلمانی سری بنز اگرچه گران‌قیمت هستند اما در مقابل ارزش پولی که برایشان می‌پردازید رادارند. یکی از همین نمونه‌های کمیاب اما خوش‌ساخت بنز سری E یعنی مدل E200 است. بنز همیشه یکی از قدرتمند‌ترین اتومبیل‌های موجود در بازار بوده و همه‌چیز گواهی بر این ادعا است.

اگر همین‌الان قصد خرید این بنز را داشته باشید باید چیزی حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان کنار بگذارید. بااین‌حال در این مطلب به بررسی قیمت بنز E200 و بازار خریدوفروش آن می‌پردازیم.

مرسدس بنز اصولاً ماشینی با وقار است و بنز E200 هم همین شعار را به یاد می‎آورد. به این ترتیب اگر از این خودرو با وقار انتظار قدرتی مناسب را دارید باید گفت انتظاراتتان برآورده می‎شود اما نباید خیلی توقعتان را بالا ببرید. این موتور ۴ سیلندرِ با ۱۶ سوپاپ توانایی تولید ۱۸۴ اسب بخار را دارد که  برای خودش خوب و قابل قبول است. اما در رقابت با سایرین کم می‌آورد. البته باید ذکر کرد که در خرید و فروش بنز E200 کسی دنبال اتومبیل اسپرت نمی‎گردد اما با این حال قدرت بیشتری از آن انتظار می‎رود. برای رسیدن از صفر تا صد می‎توان بر روی ۷٫۹ ثانیه حساب کرد و این مدت زمان با ۵۵۰۰ دور در دقیقه به دست می‎آید. نکته قابل توجه در مورد خرید بنز E200 میزان مصرف سوخت آن است. برای احتراق موتور این بنز به حداقل ۶ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر نیاز خواهید داشت و به عنوان یک اتومبیل آلمانی عدد منصفانه ایست.

بنز E200

در مورد آپشن و فیچرهای امنیتی، خرید و فروش بنز E200 در صدر قرار دارد. برای مثال ست ترمز ESP ، ABS ، Adaptive Brake ، BAS  بهترین ست ممکن امنیتی هستند و وجود کیسه هوای جانبی، به اضافه کیسه هوای معمول باعث ایجاد امن‎ترین فضای ممکن این خودرو هستند. خرید بنز E200 اکثر سیستم‎های هشدار دهنده امنیتی نظیر سیستم توقف (Start/Sop)، سیستم کاهنده صدمه موتور، ASR، ترموستات هوشمند، سیستم نور اتومبیل در باران، تنظیم باد، تهویه جداگانه برای سرنشین و راننده و گزینه‌های دیگری را برایتان به همراه می‌آورد که به نسبت قیمت دریافتی واقعاً منصفانه هستند. از همین‌رو در خرید و فروش بنز E200 شرکت سازنده گزینه‎های بسیار دیگری را نیز به عنوان آپشن‎های سفارشی در نظر گرفته است تا در صورت سفارش بنز E200 صفر به آن‌ها مراجعه کنید.

این سیستم‎های اضافه در خرید بنز E200 شامل ویژگی‎هایی چون تزئینات کربنی و چوبی، اگزوز کرومی، سیستم ضد سرقت و سایر آپشن‎هایی است که با اختلاف قیمت به خودروی سفارشی شما اضافه می شوند. با این حال اگر قصد خرید سری بنز E200 کارکرده را داشته باشید با رنج قیمت مناسب‎تری مواجه خواهید شد. این رنج قیمتی شامل مدل ۲۰۱۴ نیز می‎شود که با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان نیز به فروش می‎رسند. با این حال اگر دنبال قیمت E200 کارکرده باشید حتماً با مدل‎های جدیدتر و قیمتی حدود ۸۵۰ میلیون تومان نیز برخورد می‎کنید. بعضی از این مدل‎ها جزو دسته سفارشی بوده‎اند و خرید آن‌ها بیشتر از هر چیزی سودمند خواهد بود. اگر هم به دنبال مدل‎های قدیمی‎تر نظیر مدل‎های ابتدای ۲۰۱۴ باشید هم می‎توانید با ۶۰۰ میلیون تومان یک بنز تر و تمیز برای خودتان پیدا کنید.

رنج قیمت متفاوت بین مدل‎های مختلف آن هم باعث می‎شود تا تصمیم‎گیری میان آپشن‎های دریافتی راحت‎تر باشد. مدل‎های قدیمی‎تر قطعاً قدرت و آپشن‎های کمتری دارند اما باید گفت خرید بنز سری E آن هم E200 موردی خاص است؛ اتومبیل شیک و لوکسی که به گفته تمام مالکانش از کمترین میزان استهلاک برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *